fredag 14 augusti 2009

Mammografi

Idag kom det en kallelse för mammografi.

Jag tror att det är den första kallelsen som ska komma enligt vårdprogrammet och vet alltså inte riktigt om jag verkligen skall gå. Körtelvävnaden i bröstet har väl knappt hunnit läka på de två veckor som hinner gå efter sista strålbehandlingen.

Undrar vad som hänt om jag väntat med att söka för min knöl och blivit diagnostiserad med bröstcancer nu i september istället för i januari. Spridningsrisken borde ju rimligtvis varit större och antagligen knölarna också. JAG ÄR TACKSAM FÖR MIN NOJJIGA SIDA SOM GJORDE ATT JAG SÖKTE I DECEMBER!!!

Joggade med Dorthy igår. 6,5km i 5,58-tempo, uppförsbackar bortrationaliserade. Idag blev det 4,7km med urcellen så jag känner mig riktigt duktig. Nu väntar gräsklipparen med alla byglar indragna. Får se om jag orkar samla kraft så det räcker. Saknar Dennis och Filip. Huset är stort och tomt utan dem. Som tur är har Alexander med vänner intagit hemmet så här är i alla fall inte tyst och tomt!

2 kommentarer:

  1. Jag är också tacksam för din nojiga sida. Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag också! Vilken tur att du, som annars är så onojjig, nojjade på rätt sak!

    Kram från Urcellen.

    SvaraRadera